nady

Whale watching

Publicerad 2014-01-24 21:04:00 i Allmänt, San Diego,

I tisdags åkte vi på så kallad valskådning. Man ger sig alltså ut på havet i en båt i hopp om att se valar och delfiner. Tydligen är januari en bra månad för att att spana på dessa djur runtomkring San Diego och dessutom hittade vi en 50 % off deal ;) Efter cirka en timmes båttur fick vi se en gråval plaska runt. Häftigt! Dock så var vi tvungna att hålla ett avstånd på 100 yards enligt lagen. När jag frågade besättningen ombord om jag fick hoppa i havet och simma med valarna fick jag noga förklarat för mig att detta kunde resultera i böter eller i värsta fall fängelse. Aja, det skadar ju aldrig att fråga hehe ;)
 
 
 
 
Efter ytterligare ett tag fick vi se ett gäng delfiner. Detta var nästan ännu coolare för delfinerna var över 100 st och de simmade precis bredvid båten. Dock var det svårt att få några bra bilder på dem eftersom de är så snabba och jag är inte den mest skillade fotografen. 
 
 
 
Men jag måste säga att jag blivit lite bortskämd vad gäller delfiner eftersom vi har ett gäng som brukar hänga nära stranden precis utanför vårt fönster <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv