nady

Real success is finding your lifework in the work that you love

Publicerad 2013-01-04 00:41:01 i Allmänt,

Idag har jag suttit och pluggat inför fysiktentan som vi har på tisdag. Svåra grejer det där, men rätt fantastiskt ändå hur långt man har kommit i utbildningen och inte minst hur långt man kommit i sitt liv. Spola tillbaka tiden några år och där satt en liten osäker flicka, en sen fredagskväll hemma med plugget. Hon hade ingen som helst aning om vad hon ville göra med sitt liv, men hon var fast besluten att få det där MVG:t ändå, för att ha alla möjligheter öppna.
 
När jag sitter här idag, känner jag att jag äntligen upplever det där ögonblicket, när man inser att man till fullo är nöjd med sitt liv och vet vad man strävar mot. Jag är helt säker på min utbildning, jag vet att jag en dag kommer att jobba med något jag tycker om och jag börjar se framtiden med klarare ögon, vilket ger mig mer motivation än jag någonsin känt tidigare.
 
Nu när jag ändå klarat halva utbildningen, har jag bevisat för mig själv att jag hör hemma här. Visst, det kan ibland kännas svårt och nästintill hopplöst, men desto mer värt kommer det att vara när man väl är klar. 
 
Hehe, där blev det lite pep talk till mig själv, men det kan behövas ibland :) God natt!
 
   
 

Kommentarer

Postat av: syns du inte så finns du inte!

Publicerad 2013-01-05 11:29:03

fin bild :)

Svar: Tack! :)
nady.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv