nady

Nu är det väl ändå vår?

Publicerad 2012-04-16 16:29:50 i Allmänt,





Första dagen i skolan efter ett lov är alltid jobbigast. Kan hända att man slumrade till lite på sista föreläsningen. Nu sitter jag och ska konstruera en presentation på 10 minuter baserat på det PM som vi fick i uppgift att skriva för några månader sedan. Mitt arbete handlade om kontroversen kring den globala uppvärmningen. Den mest etablerade teorin om varför det blir varmare på jorden hänvisar till att det är mänskliga aktiviteter som är orsaken, men det finns en minoritet klimatforskare (så kallade klimatskeptiker) som hävdar att det finns alternativa förklaringsmodeller. Jag tyckte att detta var väldigt intressant så jag bestämde mig för att skriva om dessa avvikande hypoteser, hur de står sig i debatten och vilka politiska aspekter som berör denna kontrovers. Jag blev ändå hyfsat nöjd med resultatet, trots att jag hade lite svårigheter med att referera till vetenskapliga artiklar.

Hoppas ni får en fin måndag. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv