nady

My music history

Publicerad 2013-01-20 22:28:35 i Allmänt,

Sålänge jag kan minnas har jag spelat piano och det är bland det bästa jag vet. Nuförtiden spelar jag dock bara för nöjes skull, men i mina yngre år var jag en riktig lite pianonörd. Spelade typ 5 timmar om dagen och när jag till slut, vid 10 års ålder, fick vara med på min första tävling var jag överlycklig. Eller nja, överlycklig var jag kanske inte riktigt, utan snarare nervös så in i helvete. Minns fortfarande det skakiga ögonblicket när jag skulle upp på scenen som var enorm och tom, så när som på en schtooor flygel placerad i mitten. Jag tog mig igenom mina två stycken hyfsat bra och kände en otrolig lättnad efteråt. Jag vann inte, men som ett tack för deltagandet fick jag en T-shirt som det stod "I <3 piano" på. Haha fyndigt.
 
Jag kom nyligen att tänka på den där tävlingen och hur det var höjden på min pianokarriär. Omständigheter ändrades, jag fick problem med ryggen och piano blev snart inte längre mitt fokus i livet. Känns lite sorgligt att tänka att jag som barn spelade bättre än vad jag gör nu.  
 
Hur som helst togs det massa kort under den tävlingen och jag tyckte mig minnas att jag blev fångad på en halvkass bild någonstans. I min rastlöshet här om dagen bestämde jag mig för att googla upp denna.
 
Kan ni hitta mig? ;)
 
 
Haha yes, det är jag i den sjukt vackra rosa dräkten. Så såg jag ut år 2003. Undra vad det är jag kollar på? :D
 
 

Kommentarer

Postat av: T

Publicerad 2013-01-21 21:18:28

hahahaha sjukt lik din syster!!

Svar: Haha jaa faktiskt!
nady.blogg.se

Postat av: sofie lindberg

Publicerad 2013-01-24 16:02:26

Oh my god! MiniNädy!! jag lyssnar till ditt pianospelande any time!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv