nady

Dagens fundering

Publicerad 2012-11-28 19:40:00 i Allmänt,

För ungefär fyra år sedan ploppade det upp en vänförfrågan på min facebook. Jag kände inte riktigt igen varken tjejens bild eller namn, så jag skrev ett artigt meddelande och frågade om vi hade träffats någon gång. Hon brukade tydligen ta samma buss som mig hem från skolan och ville att vi skulle bli vänner. Nåväl, tänkte jag, det är ju alltid trevligt med nya kompisar. Vi hördes lite fram och tillbaka och jag började kika efter henne varje gång jag gick på bussen, men hittade henne aldrig. Väldigt mystiskt. Brukar än idag fundera över vem denna tjej är, vad hon gör nuförtiden och hur man kan hinna med att skriva sju statusuppdateringar varje dag?
 
Hur som helst, det jag ville komma fram till är att det var just denna tjejs statusuppdatering om att det är mysigt med snö nu, som fick mig att inse att tycker den raka motsatsen. Visst, snö är mysigt när du är ledig och sitter inomhus framför brasan eller när du utövar någon form av vintersport. Men det är absolut inte mysigt nu, när föreläsningen börjar åtta på morgonen och du cyklar fort som satan genom en piskande storm för komma i tid och sedan slutar fem på eftermiddagen och tvingas cykla genom en ännu mer piskande snöstorm. Haha känner mig riktigt bitter just nu, men jag kom precis in i värmen och behöver få lite utlopp för mina känslor. Överväger att köpa ett busskort inom en snar framtid om vädret ska fortsätta vara såhär.
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv